Novinky
![](https://sky-point.cz/wp-content/uploads/2023/11/blog1-1024x683.jpg)
Jak to kdysi začalo?
Je to už dávno, ale pamatuji si, jak jsem se v Krpoli na Purkyňce vykláněl z okna, protože nad Komínem točil větroň z Medlánek. Představoval jsem si, jak v tom sedím já. A pilotuji, a dobře! Později jsem měl dojem, že snadno předběhnu jakékoliv letadlo na obloze, protože bylo strašně vysoko a letělo pomalu. A ještě později jsem z ABC (časopis mladých techniků a přírodovědců – tak nějak zněl honosný podtitul) vystřihoval letadla. Většinou nějaké sovětské stíhačky, ale občas se
![](https://sky-point.cz/wp-content/uploads/2023/11/Svoboda-1024x680.jpg)
Cesta ke svobodě?
Létání je bezpochyby krásné. Sedáme do letadel, koukáme na ten malý svět pod nohama, domy se mění na domečky, lidi na pidi-lidi a problémy mizí. V mnoha variantách a odstínech je to tak podobně u všech pilotů. Všechny svrbí krovky a koukají, aby zase byli v oblacích, tam, kam patří, jak kdysi říkal Leonardo da Vinci. Ale jaké to vlastně je, když přijedou lítat piloti z Číny? Piloti, kteří nikdy nesměli ani doufat, že by mohli samostatně řídit letadlo; piloti,
![](https://sky-point.cz/wp-content/uploads/2023/11/12-1024x768.jpg)
České stopy na AERO 2017
Jak už bylo mockrát napsáno, letecké výstava AERO v německém Friedrichshafenu u Bodamského jezera by se bez českých zástupců snad ani nemohla konat. Pokud tam nejsou rovnou české firmy, koukají české kořeny ze stánků firem jiných – například slovutný Blaník v ruské edici. Než napsat vše, co už bylo napsáno, je lépe se snad jenom kouknout na fotky, protože obrázek řekne více, než tisíce slov. A kdo by to měl taky číst, že? (10. dubna, Milan Zdeněk Bachman)
![](https://sky-point.cz/wp-content/uploads/2023/11/blog1-1024x683.jpg)
Jak to kdysi začalo?
Je to už dávno, ale pamatuji si, jak jsem se v Krpoli na Purkyňce vykláněl z okna, protože nad Komínem točil větroň z Medlánek. Představoval jsem si, jak v tom sedím já. A pilotuji, a dobře! Později jsem měl dojem, že snadno předběhnu jakékoliv letadlo na obloze, protože bylo strašně vysoko a letělo pomalu. A ještě později jsem z ABC (časopis mladých techniků a přírodovědců – tak nějak zněl honosný podtitul) vystřihoval letadla. Většinou nějaké sovětské stíhačky, ale občas se
![](https://sky-point.cz/wp-content/uploads/2023/11/Svoboda-1024x680.jpg)
Cesta ke svobodě?
Létání je bezpochyby krásné. Sedáme do letadel, koukáme na ten malý svět pod nohama, domy se mění na domečky, lidi na pidi-lidi a problémy mizí. V mnoha variantách a odstínech je to tak podobně u všech pilotů. Všechny svrbí krovky a koukají, aby zase byli v oblacích, tam, kam patří, jak kdysi říkal Leonardo da Vinci. Ale jaké to vlastně je, když přijedou lítat piloti z Číny? Piloti, kteří nikdy nesměli ani doufat, že by mohli samostatně řídit letadlo; piloti,
![](https://sky-point.cz/wp-content/uploads/2023/11/12-1024x768.jpg)
České stopy na AERO 2017
Jak už bylo mockrát napsáno, letecké výstava AERO v německém Friedrichshafenu u Bodamského jezera by se bez českých zástupců snad ani nemohla konat. Pokud tam nejsou rovnou české firmy, koukají české kořeny ze stánků firem jiných – například slovutný Blaník v ruské edici. Než napsat vše, co už bylo napsáno, je lépe se snad jenom kouknout na fotky, protože obrázek řekne více, než tisíce slov. A kdo by to měl taky číst, že? (10. dubna, Milan Zdeněk Bachman)